Paleo 30 päeva väljakutse

See on minupoolne üleskutse järgima paleo mängureegleid ja toidusedelit järgneva kuu aja jooksul. Loe edasi »

 

Mida peaksid teadma oomega-rasvhapetest?

Kas sa oled pidanud lapsena kalaõli neelama? Paljude laste õudust saatsid vanemate sõnad, et see on neile kasulik. Vanematel oli õigus – su kannatused ei olnud asjata, sest kalaõli sisaldab eluks hädavajalikku oomega-3-rasvhapet. Lisaks oomega-3-rasvhapetele on olemas ka oomega-6.

Mis neid seob ja eristab?

Maitsemeele tugevnemine

Paljud, kes on alles paar esimest nädalat paleot järginud, märkavad, et nende maitsemeel on tugevamaks muutunud. Mitmed maitsed on intensiivsemad kui varem. Eriti tuuakse välja magusat mekki.

Paljud ei suuda enam varasemat kiusatuslikku lemmikut piimašokolaadi süüa, sest see on lihtsalt liiga läägelt magus ja nüüd piisab vaid paarist ruudust tumedast šokolaadist. Puuviljade (näiteks banaan) magusus tundub ka intensiivsemm kui kunagi varem.

Patustamine või “patustamine”?

Täna oli siis taaskord see päev, kus ma sirutasin oma pisikesed sõrmed energiajoogi suunas välja. Ma teadsin, et teen teen sellega oma tervisele kahju. Ma teadsin, et see pole paleo. Aga ikkagi tahtsin.

Rootsi uus toitumissoovitus: vähem süsivesikuid, rohkem rasva

Rootsist võib saada esimene läänemaailma riik, mis ülekaalulisuse ja diabeedi ennetamiseks rõhub madalama süsivesiku- ja kõrgema rasvasisaldusega toitumisele.

Võttes aluseks 16 000 erinevat uurimust toitumise ja rasvumise kohta, leidis Rootsi Tervishoiutehnoloogia Hindamise Nõukogu, et madalama süsivesiku- ja kõrgeme rasvasisaldusega toitumine võib olla võti võitlemaks ülekaalulisuse ja sellega seotud haiguste vastu.

Taimetoitlus ja paleo sõbralikult käsikäes?

Paleo on tervislik toitumine, mille vundament on inspireeritud kiviaegsest toitumisest.

Hää  küll, aga mida siis söödi kiviajal? Siis kui me olime veel korilased ja kütid. Põhimõtteliselt kõike seda, mida kätte saada oli – marju, juurvilju, puuvilju, liha, kala ja mune.