RAAMAT: PALEO DIEET (Loren Cordain)

Uue eestikeelne paleo raamat. Ahjusoe. Loe edasi »

Paleo raamat, autori autogrammiga ja puha

Põhjalik sissejuhatus paleo toitumisse ja elustiili ning enam kui 100 lehekülge tervislikke ja inspireerivaid paleo retsepte. Loe edasi »

Paleo 30 päeva väljakutse

See on minupoolne üleskutse järgima paleo mängureegleid ja toidusedelit järgneva kuu aja jooksul. Loe edasi »

 

Kesse laulab köögis?

Tervise nimel elustiilis muudatuste tegemine on õilis ja hea. Motivatsiooni leidmisel on miks-küsimus tihti määrava tähtsusega. Vahel on aga miksist vähe.

Küpsetamine ja toiteväärtus

Küpsetamine on üks levinumaid toidu valmistamise viisidest. Aga kuidas mõjutab kuuma ahju kasutamine meie roa toitainesisaldusele?

Keetmine ja toiteväärtus

Täna vaatleme edasi toiteväärtuse teemat. Kui eelmine kord uurisime praadimist, siis täna võtame midagi mahedamat ette – keetmise.

Toiteväärtust tasub alati uurida juba valmis roa puhul. Olenevalt toiduvalmistamisviisist kaotavad toiduained taldrikule jõudmise ajaks erineva hulga väärtuslikke vitamiine ja mineraalaineid. Koostisosade loetelu toormaterjalina uurides võid üsna kergesti rappa minna.

Kuidas leida õige tee tervise juurde?

Erinevaid dieete reklaamitakse iga nurga peal. Enamasti on neil suhteliselt ühesugused põhimõtted ning eesmärgiks on kiiresti natuke kaalu langetada.

Ning sama enamasti lõppeb see sellega, et tagasi tulevad kõik kilod ning natuke veel. Olen mina seda omal nahal kogenud, küllap oled sinagi…

Kas praadimine vähendab toidu toiteväärtust?

Lühike vastus on, et jah, eks ta muidugi vähendab.

Kuumtöötlemine võib küll teha toitu kergemini seeditavaks, aga samas on sinna sisse programmeeritud toitväärtuse kadu.

See nüüd ei tähenda, et praadimine on halb. Ei, see on ikka parem kui meie paleo-eelne elu. Püüame lihtsalt vaadata, kuidas praadimise juures ka toidust optimaalset (mitte tingimata maksimaalset) kasu võtta.